Reclame en de Kunst van het Hacken

3D book Showcase
  • ©
Omslag van Reclame en de Kunst van het Hacken
Omslag van Reclame en de Kunst van Hacken

In een toekomst waarin Augmented Reality het nieuwe paradigma is, hebben advertenties de vorm aangenomen van menselijke AdBots, die doelpersonen persoonlijk aanspreken om ze een aanbod te doen op basis van wat het reclamebureau AdIntel van ze weet. Alles wat AdIntel weet van mensen laat de directeur visualiseren als poppen in Augmented Reality. Hoe meer ze weten, hoe gedetailleerder de poppen. De mensen met een compleet profiel hebben de gedetailleerdste profielen.

Een anonieme kunstenaar hackt de advertenties en zet ze om naar kunstwerken die gericht zijn op een enkele doelpersoon. De hacks vinden plaats in de openbare ruimte en de opnames ervan worden als kunstwerken verkocht in een galerie.

De cyberdetective Joris Hamelink krijgt opdracht van de directeur van het reclamebureau om de kunstenaar op te sporen en de hacks te laten stoppen. Joris begeeft zich in de wereld van AdBots en Profielen en komt in aanraking met een verzetsgroep die de kunstenaar helpt en zich tegen de macht van het reclamebureau verzet. Dat zet Joris aan het denken over privacy en zijn eigen rol in deze geschiedenis.

Welke kant kiest Joris? Komt hij achter de identiteit van de kunstenaar?

Lees het eerste hoofdstuk van Reclame en de Kunst van het Hacken helemaal gratis.

Recensies

“Een ijzersterk verhaal over een mogelijke toekomst van Augmented Reality, verrassend, spannend en slim geschreven waardoor het boeit van begin tot het einde.”

Roy Janssen – Lead developer AR en Product owner AR / VR team

2 exemplaren van Reclame en de Kunst van het Hacken